خواربارشامل چیست توجه داشته باشید که مشتریان همیشه هنگام ورود به سمت راست میچرخند سمت راست فروشگاه، جایی است که مشتریان معمولاً پس از ورود به آن جا میروند؛ بنابراین یکی از فضاهای مناسب برای فروش است که باید به خوبی از آن استفاده شود. همیشه مطمئن شوید موارد حاشیهای اما جذاب را در این سمت قرار داده اید.
برای مثال در تصویر مشاهده میکنید که دستمال توالت که حاشیه سود بالایی دارد در کنار مسیر قرار گرفته است. این نوع چینش همچنین یک یادآوری مناسب برای مشتریان است و به آن ها می گوید، چیزی را فراموش کردهاند، یا در حال اتمام موجودی آن در خانه هستند و باید بیشتر بخرند. این به معنی فروش بیشتر برای سوپرمارکت شما است.
محصولات فصلی را در جلوی فروشگاه خود قرار دهید.
در هر زمان از سال محصولات فصلی را در قسمت های جلویی فروشگاه خود قرار دهید. در غیر این صورت محصولات، حتی تا بعد از فصل فروش آنها باقی مانده و شما چارهای جز کاهش قیمت برای فروش آنها نخواهید داشت. حالت بدتر این که، مجبور شوید همه را دور بیندازید؛ بنابراین بهترین کار، نگه داشتن آن در قسمت جلویی فروشگاه برای فروش بهتر آنهاست.
اگر کالاهای فصلی زیادی ندارید، اقلام حاشیهای مانند آدامس، آبنبات و یا لوازم جانبی را در قسمت جلو قرار دهید. این مکان، جایی با احتمال بالا برای به فروش رفتن آنهاست.محصولات و کالاهای عمومی را در قسمت های مشخصی از فروشگاه قرار دهید.
این امر اجازه میدهد تا مشتریان با جایی که محصولات در فروشگاه شما واقع شدهاند آشنا شده و ترتیب موارد مختلف را به ذهن بسپارند. شما میتوانید سازماندهی فروشگاه خود را به شکل بخشها و دستههای مختلف در نظر بگیرید، به طوری که مشتریان بتوانند با محل محصولات شما در فروشگاه آشنا شوند.
شامل فرآیند طراحی چیدمان قفسه های سوپرمارکت و نمایش بهتر محصولات برای به حداکثر رساندن فروش و ایجاد تجربهای هیجان انگیز برای مشتری است. مرچندایزینگ از نظر علمی توضیح میدهد که رفتار مشتریان یک فروشگاه چگونه است و چطور میتوان با ارائه متفاوت محصولات، تجربه خرید مطلوب را به مشتری ارائه داد.
بسیار مهم است که زمان زیادی را صرف برنامهریزی چیدمان قفسههای سوپرمارکت کنید، زیرا اگر این کار به درستی انجام شود، مشتریان شما همیشه، چند کالای اضافی را علاوه بر آن چه که برای خرید در ذهن داشتند، خریداری خواهند کرد. آنها همچنین محصولات مورد نظر خود را راحتتر پیدا میکنند.
[caption id="attachment_723" align="alignnone" width="250"] خواربارشامل چیست[/caption]
این امر مشتریان را مجبور میکند تا برای رسیدن به موارد پرمصرفی مثل، شیر، ماکارونی یا … از کنار همه موارد کم مصرفی که در قفسههای جلویی فروشگاه هستند عبور کنند. شما متوجه خواهید شد که مشتریان در طول مسیرشان همیشه یک یا دو مورد اضافی را که فراموش کرده بودند و یا از وجود آن بی اطلاع بودند، انتخاب میکنند.
مسیر را به سمت انتهای فروشگاه با کالاهای با حاشیه سود بالا پر کنید
آیتمهایی را که حاشیه سود بالایی دارند در مسیر قفسه کالاهای پرفروش که در قسمت انتهای فروشگاه شما وجود دارد، قرار دهید.
این قسمت، که به عنوان «دیوار قدرت» شناخته میشود، محلی برای نشان دادن قدرت برند فروشگاه شماست. اقلامی که را جذابتر هستند (نه لزوماً محبوبترینها) انتخاب کنید و بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا بیشتر با آنها تعامل کنند.هرگز مواردی که گمان میرود مورد سرقت قرار گیرند را در انتهای فروشگاه قرار ندهید
به طور معمول قسمت انتهایی فروشگاهها سادهترین مکان برای سرقت است، زیرا این بخش از پنهانترین بخشهای فروشگاههاست.
پس بهتر است چیدمان قفسه های سوپرمارکت به گونهای باشد که اقلامی که احتمال سرقت آنها میرود مانند لوازم آرایشی در نزدیکی صندوق و مناطق دیگری که به راحتی از نقاط مختلف فروشگاه شما قابل مشاهده است، قرار داده شوند. همچنین اطمینان حاصل کنید که دید شما نسبت به انتهای فروشگاه مناسب بوده و یا در آنجا از دوربینهای امنیتی استفاده کردهاید.
اقلام کممصرف و حاشیهای را در کنار صندوق قرار دهید
اطراف صندوق فروشگاه محل مناسبی برای فروش اقلام کمهزینه و یا حاشیهای است که توجه مشتریان را قبل از ترک فروشگاه به خود جلب میکنند. شما میتوانید این مکان را با مواردی مثل آبنبات، باتری، جوراب، لوازم جانبی آرایش مو و موراد مشابه پر کنید.
این اقلام باید به شیوهای قرار داده شوند تا روند بررسی خریدهای مشتریان را مختل نکنند، بنابراین سعی نکنید که روی میز و یا اطراف آن را بیش از اندازه با آیتمهای مختلف پر نکنید. مشتریان باید فضای کافی برای قرار دادن حداقل 10 آیتم روی میز داشته باشند.
دکوراسیون و طراحی سوپر مارکت به صورت اصولی و حرفهای از جهات بسیاری، امری ضروری است. با دکوراسیون و طراحی سوپر مارکت میتوانید محیط بهتری را برای تجربهی مشتریانتان رقم بزنید و به همین ترتیب این مسئله در شغل شما و بهبود تجارتتان تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین ما به شما راه حلهایی اساسی را یاد میدهیم.
دکوراسیون و طراحی سوپر مارکت به صورت اصولی و حرفهای از جهات بسیاری، امری ضروری است. اکنون ما یکی از دلایل اصلی آن را برای شما توضیح میدهیم. سوپر مارکتها فضایی هستند که طول مدت خرید از آنها در زمان کمی رخ میدهد.
افراد معمولاً با لیستی از قبل آماده شده وارد سوپر مارکت میشوند و خرید خود را از پیش میدانند. به دلیل همین سرعت در خرید، افراد سعی میکنند به راحتی و به سرعت وارد سوپر مارکت شده و خرید خود را انجام دهند. به همین دلیل نیاز به یک دکوراسیون و طراحی سوپر مارکت مناسب، احساس میشود تا افراد را برای رسیدن به هدف خود و خریدی راحت و بی دردسر از سوپر مارکت یاری برساند.
بیشتر سوپر مارکتها در سراسر جهان، چه فروشگاههای بزرگ باشند و چه سوپر مارکت محلی، این نکته را میدانند و تمام سعی خود را کردهاند تا فروشگاه خود را به محلی تبدیل کنند که مردم دوست دارند در آن قرار بگیرند. با دکوراسیون و طراحی سوپر مارکت میتوانید محیط بهتری را برای تجربهی مشتریانتان رقم بزنید و به خواربارشامل چیست همین ترتیب این مسئله در شغل شما و بهبود تجارتتان تأثیر خواهد گذاشت.
اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد دارید دکوراسیون و طراحی سوپر مارکت انجام دهید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود.برای آغاز کار به یک برنامه ریزی برای ساختار دکوراسیون و طراحی سوپر مارکت نیاز دارید. انتخاب نقشهی کف سوپر مارکت یکی از کارهای اساسی است؛ چرا که کف ساختمان به عنوان پایهی اصلی سوپر مارکت خواربارشامل چیست به حساب میآید.
با یک نقشه درست کف، امکانات دیوارها و قفسههایی که بر روی آن قرار میگیرند نیز بیشتر میشود. در دکوراسیون و طراحی سوپر مارکت حتی از گوشههای بی استفاده برای نصب قفسهها استفاده کنید. برای نمایش کف از کفپوش های ساده استفاده کنید. همچنین میتوانید با قرار دادن برچسبهایی بر روی زمین، افراد را به خواربارشامل چیست سمت دلخواهتان هدایت کنید.
انتخاب سایز و محل قرار گیری قفسهها، بسیار مهم است. نحوهی چیمان قفسهها در دکوراسیون و طراحی سوپر مارکت نقش به سزایی دارد؛ چرا که ترافیک ایجاد شده در محیط داخلی سوپر مارکت را کنترل میکند. از طرف دیگر انتخاب قفسههای بزرگ به جای قفسههای کوچک، در هزینههای شما صرفه جویی خواهد کرد. همچنین به یاد داشته باشید که قفسههای باید به گونهای باشند که بیشترین تعداد اقلام و کالاها را در خود جای دهند و به خواربارشامل چیست نمایش بگذارند.
[caption id="attachment_725" align="alignnone" width="275"] خرید اینترنتی سوپرمارکت[/caption]
برای دکوراسیون و طراحی سوپر مارکت سعی کنید که قفسههای خود را به صورت دایرهای چیدمان کنید. فاصلهی بین قفسهها را برای رفت و آمد افراد محاسبه کنید. همچنین این نکته را به خاطر بسپارید که مواد خوراکی را در ابتدای مغازه و در قفسههای ورودی قرار دهید؛ چرا که تعداد افرادی که برای خرید خوراکی وارد سوپر مارکت شما میشوند، بیشتر از هر کس دیگری است و قاعدتاً دسترسی سریع افراد به چیزی که نیاز دارند، باید در اولویتهای خواربارشامل چیست شما قرار گیرد.
اگر قفسههای سوپر مارکت شما باعث سد شدن راه افراد برای دسترسی به قسمتی از سوپر مارکت باشد، افراد احساس نا خوشایندی خواهند داشت و به احتمال زیاد و اگر در مذیقه نباشند، بدون هیچ خریدی، سوپر مارکت شما را ترک خواهند کرد. در دکوراسیون و طراحی سوپر مارکت، قفسهها باعث میشوند تا بتوانید محل عبور مشتریان را تعیین کنید و انتخاب کنید که چه بخشهایی بیشتر در معرض دید باشد. اگر سوپر مارکت کوچکی دارید، خواربارشامل چیست بهتر است قفسهها را به صورت لایهای چیدمان کنید.
در مراحل دکوراسیون و طراحی سوپر مارکت، بعد از اینکه کف و قفسهها را جای گذاری و مشخص کردید، نوبت به نحوهی قرارگیری کالاها و اجناس میشود. ابتدا اقلامی که افراد به آن نیاز بیشتری دارند، مانند پاکت شیر را، نزدیکتر به بخش ورودی قرار دهید. بسیاری از سوپر مارکتها یخچالهای خود را در انتها و بعد از گذر از بسیاری خواربارشامل چیست وسایل قرار میدهند که کار اشتباهی است.
اقلامی که به فصل مربوط هستند را در فصول مختلف جابهجا کنید. همچنین اقلام کوچکی مانند شکلات و اسباب بازیهای کوچک را در دکوراسیون و طراحی سوپر مارکت بر روی میز صندوق قرار دهید. این وسایل چیزهایی هستند که معمولاً در لیست خرید قرار نمیگیرند و افراد در لحظهی آخر خروجشان از سوپر مارکت میتوانند آن را خواربارشامل چیست انتخاب و خریداری کنند.
چگونه یک سوپرمارکت را طراحی کنیم اصول چیدمان فروشگاه شامل موضوعات بسیار مهمی است که در مقاله طراحی و اجرا تجهیز فروشگاه به این مقوله پرداخته شده است.؛ وقتی یک سوپرمارکت را طراحی می کنید یکی از مهمترین موارد برنامه استراتژیک در زمینه چیدمان و طراحی است. چیدمان درست قفسه ها تاثیر مثبتی بر رفتار خواربارشامل چیست مشتری گذاشته و بیشتر رضایت خاطر او را جلب می کند.
بنابراین نیاز است تا موارد مختلف و به ظاهر بی ربط را برای تصمیم گیری در زمینه طراحی فروشگاه در نظر بگیریم از جمله: موارد فنی، بازاریابی، اجتماعی و جنبه های روانی. تمام این موارد در ایجاد ظاهری مناسب از فروشگاه و خواربارشامل چیست تحقق اهداف فروش اثرگذار بوده و می توانند کسب رو کار شما را رونق بدهند.
به قدم های مهم در طراحی فروشگاه های سوپرمارکتی خواهیم پرداخت. در صورتی که این فروشگاه ها بصورت زنجیره ای مدیریت شوند، علاوه بر لزوم رعایت قواعدی در خصوص تمامی سوپرمارکت ها، لازم است قواعد مربوط خواربارشامل چیست به تجهیز این فروشگاه ها مانند قفسه بندی فروشگاه های زنجیره ای نیز در تجهیز آنها خواربارشامل چیست در نظر گرفته شود.
چیدمان و طراحی فروشگاه های خرده فروشی هدف از طراحی فروشگاه بهینه سازی فضای داخلی فروشگاه بی نحوی است که فروش را بیشینه کند. برای این منظور نیاز است تفسیر و عادت های مشتری را بدانیم تا طراحی درست و موثری که باعث افزایش فروش محصولات می شود و رضایت خاطر مشتری را جلب می کند را پیاده سازی خواربارشامل چیست نماییم.
طبق تحقیقات انجام شده نوع چینش و طراحی داخلی فروشگاه بر روی رفتار مشتریان اثرگذار است و می تواند منجر به افزایش یا کاهش مدت زمانی که مشتری در فروشگاه سپری می کند شود. بسیار مهم است که جو فروشگاه به نوعی مثبت باشد. این کار باعث می شود مشتری از حضور در فروشگاه راضی باشد و مدت زمان خواربارشامل چیست بیشتری را در فروشگاه سپری کند. در این صورت ممکن است تعداد خرید های برنامه ریزی نشده مشتری افزایش خواربارشامل چیست یابد.
وقتی یک سوپر مارکت را طراحی می کنید رایج ترین روش،، طراحی شبکه ای است. در این روش قفسه ها در راهرو های طولانی و به صورت موازی قرار می گیرند. بنابر این شبکه ای تشکل می شود که نام این روش خواربارشامل چیست است.خرده فروشان بسیاری طرفدار این نوع چینش هستند چراکه کل فرایند فروش را موثر تر می سازد.
این روش استفاده از فضا را بهینه می کندو دسترسی خوبی برای کالا ها و تجربه خرید سریع را برای فروشگاه به ارمغان می آورد. از فواید این روش ساده شدن جنبه های لجستیکی فروشگاه است زیرا تأمین و جایگزینی کالاها خواربارشامل چیست در قفسه ها را آسان تر می کند.
از جنبه های مثبت دیگر این روش جریان خرید راحت و ساده تر بین قفسه هاست. به راحتی می توان از یک راهرو به راهرویی دیگر رفت تا گروه دیگری از محصولات را در راهرو های دیگر دید. در ضمن ترافیک کمتری نیز با این روش در فروشگاه اتفاق می افتد. بروز مشکل در رفت و آمد مشتریان در بین راهروها از جمله مواردی است که می تواند خواربارشامل چیست منجر به عدم رضایت مشتریان شود.
بهینه سازی استفاده از فضا به صورتی است که ایجاب می کند قفسه ها یکسان باشند یا تفاوت کمی داشته باشند. خریداران بنابراین سعی می کنند خرید های برنامه ریزی شده خود را سریع تر انجام داده و از فروشگاه خارج خواربارشامل چیست شوند. و این به معنی کاهش خرید برنامه ریزی نشده است.
مشکل دیگر این روش یکسان بودن همه جای فروشگاه است که به دلیل موارد لجستیکی این روش انتخاب می شود این روش باعث دلهره در مشتریان می شود و درنهایت خریداران سریع تر از فروشگاه خارج می شوند که مانند خواربارشامل چیست قبل باعث کاهش خرید های برنامه ریزی نشده می شود.
این روش بسیار جدید و خلاقانه است و اخیرا در فروشگاه ها مرود استفاده قرار می گیرد. در این روش کاللاها در قفسه هایی به صورت جدا برای مشتریان به نمایش در می آیند. این روش در فروشگاه های با فضای کوچکتر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. مورد دیگر استفاده از این روش فروشگاه های تخصصی است که محصولات خرد را به خواربارشامل چیست فروش می رسانند و نیاز دارند دید متمرکز تری برای مشتتریان به وجود آورند.
[caption id="attachment_726" align="alignnone" width="275"] خرید انواع مواد غذایی[/caption]
از محسنات این روش آزادی بیشتر برای مشتری است. این رش موجب می شود مشتری دسترسی راحتی به همه محصولات مختلف یک بخش داشته باشد و مشتریان سفر طولانی تری برای دیدن همه جای فروشگاه داشته خواربارشامل چیست باشند. با این روش خرید های برنامه ریزی نشده افزایش می یابد و رضایت مندی مشتریان را نیز تامین می کند.
یکی از عیب های این روش نسبت به مدل شبکه ای عدم استفاده بهینه از فضای فروشگاه است. در این روش قفسه های کمتری می توان در فروشگاه قرار داد. هزینه های لجستیکی نیز در این روش افرایش می یابند. هزینه خواربارشامل چیست قفسه ها و هزینه سازماندهی آنها به نسبت بیشتر از روش شبکه ای خواهد بود.
از این مدل در سوپرمارکت ها کمتر استفاده می شود این روش یک راهرو دایره شکل است که به صندوق ختم می شود باعث جستجوی بهتر شده و طوری است که مشتری تمام محصولات را خواهد دید و مسیر های فرعی برای خواربارشامل چیست اینکه در مسیر اصلی ازدحام اتفاق نیفتد طراحی می شوند.
این روش ساده ترین روش طراحی فروشگاه ها است. این روش ترکیبی از روش های مختلف است و جنبه های مثبت بسیار زیادی دارد. در این روش هیچ الگوی تعریف شده ای وجود ندارد. بنابراین در این روش بیشترین خلاقیت را می توان بکار برد. با ترکیب روش جزیره ای و شبکه ای حرکت مشتری کاملا آزاد می شود و هیجانات خریدهای خواربارشامل چیست برنامه ریزی نشده بیشتر خواهد شد.
نکته بعدی در طراحی سوپرمارکت، انتخاب نوع محصولات ارائهشده است. سوپرمارکتهای کوچک اغلب مواد غذایی و مایحتاج اولیه را به فروش میرسانند، درحالیکه هایپرمارکتها یا فروشگاههای بزرگ، ممکن از انواع مواد غذایی تا لوازم الکترونیک، پوشاک و لوازمالتحریر را نیز در خود جای دهند. بسته به محصولاتی که قرار است در خواربارشامل چیست سوپرمارکت خود به فروش برسانید، طراحی آن نیز میتواند تغییر کند.
هر سوپرمارکتی، برای ارائه خدمات و محصولات خود نیاز به تجهیزاتی دارد. انواع تجهیزات سوپرمارکت بسته به نوع محصولاتی که قرار است در آن ارائه شود متفاوت است، اما برخی از تجهیزات بین تمام سوپرمارکتها مشترک هستند. مثلاً همه سوپرمارکتها نیاز به تعدادی ویترین و قفسه، میز، صندوق فروش، یخچال و … دارند. حال بسته به سلیقه شما و اندازه مغازه، طراحی تجهیزات سوپرمارکت میتواند متفاوت باشد. مثلاً ممکن است شما بخواهید در سوپرمارکت خود انواع گوشت را نیز ارائه دهید، در این حالت شما به یخچالهای ویترینی نیاز دارید.
نکته بعدی در راهاندازی هر سوپرمارکتی، طراحی دکور مغازه است. عوامل مختلفی ازجمله فضای در دسترس، نوع محصولات ارائهشده، هزینه پیشبینیشده و … در طراحی دکور مغازه شما مؤثرند. اولین نکتهای که باید در طراحی دکور مغازه در نظر داشته باشید، توجه به رنگ کف و دیوارهاست. معمولاً رنگهای تیره برای فضاهای کوچک خواربارشامل چیست مناسب نیستند.
اگر مغازه شما کوچک است میتوانید با استفاده از رنگهای روشن، آن را دلبازتر نشان دهید. همچنین استفاده از کفپوشهایی به رنگ چوب میتواند جلوهای طبیعی و چشمنواز در چشم مشتریان شما ایجاد کند.مورد بعدی که در دکوراسیون سوپرمارکت بسیار حائز اهمیت است، استفاده از قفسهها، میزها و مصنوعات زیبا و جادار است. شما میتوانید با طراحی نام مغازه خود روی این مصنوعات یا کمی نورپردازی، جلوه آنها را دوچندان کنید و درواقع خواربارشامل چیست نوعی تبلیغ مغازه شما نیز هست.
در انتخاب رنگ این دسته از دکوراسیون سوپرمارکت نیز باید بسیار دقت کنید. معمولاً رنگهای گرم مانند قرمز در بخش مواد غذایی توجه بیشتری را به خود جلب میکنند. گاهی استفاده از رنگهای آرامشبخشی مانند سبز به شما کمک میکند تا مشتریان خود را زمان بیشتری در سوپرمارکت خود نگهدارید و از این طریق فروش خود را خواربارشامل چیست افزایش دهید.
جنس دکوراسیون سوپرمارکت عامل بعدی است که در طراحی سوپرمارکت خود باید به آن توجه کنید. قفسهها و میزها در جنسهای مختلف چوبی، فلزی، ام دی اف و … ساخته میشوند. البته با توجه به ظاهر زیباتر و تنوع مدلها، امروزه استفاده از قفسههای چوبی یا ام دی اف در طراحی دکور مغازه مرسومتر از گذشته است. به دلیل خواربارشامل چیست قیمت بالای قفسههای چوبی، معمولاً استفاده از آنها در سوپرمارکتها محدودتر است.
البته گاهی برخی از مغازهداران از ترکیب دو یا چند جنس در طراحی دکور مغازه خود استفاده میکنند. قفسههای ام دی اف، همچنین تنوع رنگی بیشتری دارند و شما میتوانید با انتخاب رنگهای مختلف، زیبایی دکوراسیون مغازه خود را دوچندان کنید. قفسههای ام دی اف اغلب سبکتر از انواع فلزی هستند و همین ویژگی تأثیر زیادی درخواربارشامل چیست دکوراسیون سوپرمارکت شما دارد، از طرفی جابجایی آن نیز راحتتر است.
نورپردازی یکی دیگر از اصول اصلی طراحی دکور مغازه و طراحی سوپرمارکت است. اگر همه اجزای دکوراسیون سوپرمارکت شما مناسب باشند اما نور کافی برای مشاهده آنها نباشد، بازهم شما در جذب مشتری شکست میخورید. امروزه در طراحی سوپرمارکتها از انواع لامپها و نورپردازیها استفاده میشود. گاهی برای جدا کردن محیط بخشهای مختلف یک سوپرمارکت، از نورپردازیهای رنگی استفاده میشود که این امر در جلبتوجه خواربارشامل چیست مشتریان بسیار مؤثر است.