سئو وبسایت سئو چیست
سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد
سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان
بیشتر از این طریق انجام میگیرد. سئو وبسایت فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند،
از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینکهای ورودی به سایت شما از سایتهای دیگر،
گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.
سئو وبسایت مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست.
سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی
و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده
و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.
سئو وبسایت سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی سایت جهت موتورهای جستجو،
فرآیندی است که جدای از اهمیت آن در حضور مناسب در موتورهای جستجوی معتبر ،
می تواند بازدهی وب سایت را افزایش داده و موجب جذب مخاطبان بیشتری جهت بازدید از سایت شما شود.
تمام استانداردهای لازم جهت بهینه سازی وب سایت برای بهبود عملکرد وب سایت ها تدوین شده است.
[caption id="attachment_342" align="alignnone" width="300"] سئو وبسایت[/caption]
سئو (search-engine-optimization(SEO روشی برای ارتقاء یک وب سایت
به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده هایی است که از موتور های جستجو دریافت می کند.
سئو جنبه های متفاوتی دارد، سئو وبسایت از کلماتی که در وب سایت استفاده می کنید گرفته
تا کیفیت لینک هایی که دیگر سایت ها به شما می دهند.
به عبارت دیگر سئو به این معناست : “اطمینان از این که ساختار وب سایت به
سادگی و راحتی برای موتور جستجو قابل فهم است. سئو وبسایت
سئو تنها درباره ی “موتور” ها نیست بلکه در طرف مقابل به معنای ساخت
وب سایت به طوری است که برای کاربران خوشایند باشد.
سئو وبسایت لازمه رونق هر کسب و کاری پس از طراحی سایت، دریافت خدمات سئو سایت در
موتورهای جستجو جهت افزایش بازدید سایت و دیده شدن توسط مخاطبان است. سئو وبسایت
از آنجا که عمده کاربران از موتور جستجوی گوگل برای یافتن سایت مد نظر خود
استفاده می کنند، مهمترین ابزار ارگانیک برای جلب بازدید کننده، بهبود سئو وب
سایت جهت افزایش رتبه و بازدید وب سایت و بالا آمدن در صفحه اول نتایج جستجو گوگل است.
برندینگ مناسب توام با افزایش بازدید سایت و بهبود سئو رتبه و رنک الکسا،
ورود بازدید کنندگان و تبدیل آنها به مشتریان و در نتیجه رونق بیشتر کسب و
کار را رقم میزند. اگر به دنبال توسعه کسب و کارتان از طریق فروش اینترنتی
و با کمترین هزینه و بازدهی بالا هستید، بهرهگیری از خدمات سئو حرفه ای
متخصصین بازاریابی اینترنتی وب رمز در بهینه سازی و سئو وبسایت ، انتخابی
هوشمندانه در جهت بهبود رتبه الکسا و ورودی گوگل بیشتر برای سایت و وبلاگ شماست.
سئو وبسایت لازم به ذکر است در پروژه های طراحی وب سایت وب رمز، علاوه بر ارائه مشاوره
رایگان سئو، آخرین متد و ابزارهای بهبود سئو وبسایت و افزایش بازدید سایت
در کنار تولید محتوا بطور رایگان در اختیار مشتریان قرار میگیرد که شروع بسیار
خوبی جهت افزایش بازدید واقعی و انجام سئو حرفه ای می باشد.
سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود
عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان
بیشتر از این طریق، انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو وبسایت تأثیرگذارند،
از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک های ورودی به سایت شما از
سایت های دیگر و همین طور طراحی سایت.
[caption id="attachment_343" align="alignnone" width="300"] طراحی سئو وبسایت[/caption]
گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب محتوای سایت برای موتورهای
جستجو را سئو میگویند. مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست
بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد.
سئو وبسایت بطوریکه در چند سال اخیر سیاست های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از
سایت ها همسو شده است.
سئو وبسایت اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی
مانند گوگل پیدا میکنند، از این رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به
بازدید بیشتر است.
سئو وبسایت علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند
که آنها به دنبالش هستند به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی،
مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر اهمیت
سئو سایت را دوچندان خواهد کرد. کلمات جستجو شده توسط کاربران در
موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب
بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند.
سئو وبسایت برخی از همکاران ما و افراد دیگر به اشتباه از لفظ افزایش رتبه سایت استفاده
می کنند که این اشتباه است. هدف شما این است که یک سایت مثلا از رتبه 25 به
رتبه 3 ارتقا یابد پس شما در پی کاهش رتبه در گوگل با سئو سایت هستید نه افزایش آن.
سئو وبسایت ارتقا رتبه همان هدف اصلی از SEO می باشد که برای پایین آوردن عدد رتبه سایت
در گوگل و سایر موتورهای جستجو باید به کار رود. برای این کار باید علایق گوگل
را بشناسید و از نکاتی که مورد قبول نیست دوری کنید.از سئو سایت چه انتظاری دارید ؟
بهترین جواب برای این سوال قرار گرفتن در لینک های بالای گوگل است. برای تحقق این مهم
با سئوجهان هوشمند فردا تماس بگیرید ، سئو وبسایت متخصصین ما صفحه اول گوگل را فرش زیر پای شما می کنند
سئو وبسایت ما وقتی ادعا می کنیم که بهترین خدمات سئو سایت و طراحی آن را با پایین ترین تعرفه قیمتی ارائه
می دهیم بی دلیل نیست. سئو وبسایت با توجه به پیشینه ای که در این زمینه داشته ایم و رضایت مشتریان فعلی
و سابق ما می توانیم بگوییم که جز بهترین شرکت های سئو و طراحی وب هستیم.
متخصصین سئو ما در زمینه های گرافیکی ، طراحی وب و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو
جز فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های مربوطه هستند و علاوه بر سطح علمی بالایی که دارند
با کسب تجربه کاری بواسطه فعالیت چندین ساله بهترین مشاوره و خدمات را به شما ارائه می دهند
سئو (search engine optimization) هنر و علم بهینه سازی سایت برای افزایش ترافیک از طریق
موتورهای جستجو مانند گوگل است. مواردی اولیه و ابتدایی که باید در سئو رعایت شود شامل
تولید محتوای درجه یک، بهینه سازی محتواهای سایت برای کلمات کلیدی، ساخت بک لینک،
آنالیز و برنامه ریزی و سئو فنی است.
سئو وبسایت به طور کلی SEO مربوط به بالا بردن نتایج یک سایت در قسمت نتایج طبیعی جستجو است.
از بهترین قسمت های کسب رتبه بالا برای یک کلمه کلیدی خاص این است که شما ماهیانه
یک ترافیک طبیعی به سایت دریافت خواهید کرد مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو
نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد.
بطوریکه در چند سال اخیر سیاستهای گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایتها همسو شده است.
الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش میکنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را
آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. سئو وبسایت هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو
میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد. سئو وبسایت گوگل به انتخاب کاربران توجه
زیادی خواهد کرد. بعنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی
بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.
علاوه براین زمان حضور کاربران در یک سایت تا جستجوی دوباره در گوگل اهمیت ویژه ای خواهد داشت.
از زمانیکه کاربر وارد سایت شما میشود تا زمانیکه مجدد همان عبارت یا عبارتی مشابه با آن را در گوگل
جستجو میکند Dwell Time نامیده میشود. اگر دوست دارید بدانید تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست
پیشنهاد میکنیم مقاله RankBrain چیست را مطالعه کنید.
آکادمی جهان هوشمند فردا با برگزار دوره های حضوری در زمینه دوره آموزش سئو، آموزش گوگل
وبسمتر و آموزش سئو کلاه خاکستری به شما کمک میکند که مجموعه ای ارزشمند از دانش و تجربه
را در زمانی کوتاه کسب کرده و جایگاه خود را در نتایج جستجو بهبود دهید.
سئو وبسایت چرا باید از سئو یا بهینه سازی سایت استفاده کرد؟ سئو وبسایت اهمیت سئو یا بهینه سازی کردن سایت از آنجا
ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود
استفاده میکنند.و اهمیت بهینه سازی جایی به اوج خود میرسد که اکثر مردم فقط به صفحهی اول
نتایج جستجو نگاه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله
الزامی است که سایت شما در صفحهی اول نتایج جستجو قرار گیرد.
[caption id="attachment_344" align="alignnone" width="300"] سئو سایت[/caption]
سئو وبسایت اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو
پیدا میکنند، از اینرو بهینه سازی (سئو) مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است.
علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند
به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند
داشت و این امر ارزش سئو را دوچندان خواهد کرد.
کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است
که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند، بازدید بدست آمده
از روش سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد. سئو وبسایت
هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت میکند، باید صفحات وب خود را برای موتورهای
جستجو بهینه سازی کند. هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی میباشد، و مطالعات
نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجو پیدا کرده اند.
سئو چیست؟ سئو وبسایت ، پیاده سازی روش هایی هوشمندانه است جهت افزایش رتبه و رنک سایت
در نتایج جستجو گوگل است که موجب افزایش بازدید سایت میشود. موارد تاثیر گذار بر سئو و بهینه
سازی سایت را به دو دسته کلی میتوان تقسیم کرد: خدمات سئو داخلی سایت و بهینه سازی خارج از سایت.
سئو وبسایت به طور کلی موارد مهم داخلی سئو وب سایت عبارتند از: نحوه طراحی سایت (شامل کد نویسی، سرعت لود
صفحات، ساختار صفحات، نحوه طراحی قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه و…) و محتوای سایت و البته در
نهایت کلمات کلیدی به کار رفته در محتوای سایت. متخصصین بهینه سازی وب سایت در وب رمز پس از برگزاری
جلسه مشاوره بهبود سئو، بررسی کامل وب سایت شما را از نظر طراحی و محتوا و بررسی نواقص احتمالی آن
در دستور کار قرار داده و پس از تحلیل و آنالیز سایت شما و رقبا، استراتژی لازم جهت رسیدن به افزایش بازدید
سایت و بهبود سئو را پیشنهاد می دهند.
سئو وبسایت در مواردی طراحی مجدد وب سایت بطور حرفه ای جهت رسیدن به نتیجه قطعی ضروری است که این امر
و دلایل آن توسط کارشناسان ما در جلسه مشاوره سئو سایت بررسی و طرح خواهد شد و در صورت لزوم
پروژه باز طراحی سایت را جهت رسیدن به نتیجه مطلوب، شرکت وبرمز بر عهده میگیرد.
افزایش فضای رقباتی نسبت به همکاران خود در اینترنت
تأثیر مثبت در تجارت الکترونیکی به خصوص برای فروشگاه های اینترنتی جهت کسب و کار
بالاتر بودن در جستجوی کلمات کلیدی نسبت به سایت های دیگر در گوگل
افزایش بازدید ورودی به سایت با کلمات کلیدی ارزشمند
افزایش اطمینان بیشتر به کاربران در بالاتر بودن جستجو در گوگل
افزایش کسب و کار و فروش اینترنتی
کاهش هزینه های تبلیغات جانبی
استفاده بهینه از زمان و فرصت برای تبلیغ با ماندگاری بالاتر
سئو(SEO) مخفف «بهینه سازی موتور جستجو» (Search Engine Optimization) است. به زبان ساده،
به معنای بهبود روند افزایش بازدید از سایت شما در جستجوهای مرتبط است. هرچه صفحات شما در
نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی به سمت تجارت شما بیشتر خواهد شد.
سئو مجموعه ای از روش هایی است که منجر به شناسایی بهتر تمرکز صفحات سایت شما به موتورهای جستجو می گردد.
سئو فرآیند پیچیده ای نیست اما نیازمند داشتن اطلاعات فنی و تجربی در این زمینه است. موتورهای جستجو همواره الگوریتم
های خود را به سمت هوش مصنوعی بیشتر تغییر می دهند تا صفحاتی که از لحاظ ساختار، محتوا و کاربر پسند بودن سئو
هستند را در رتبه های بالاتری نمایش دهد.
سئو وب سایت منظور بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو و کاربران است که منجر
به دیده شدن سایت شما در نتایج اولیه موتورهای جستجو به ازای کلمات کلیدی مرتبط با کسب کار
شما می گردد. سئو وب سایت از آنجایی اهمیت پیدا می کند که 70 درصد کاربران برای رسیدن به
هدف خود تنها 5 نتیجه اول را بررسی می کنند. بنابراین در صورتیکه تمایل دارید در کلمات کلیدی
کسب و کارتان در 5نتیجه اول گوگل قرار بگیرید، تیم سئو وب سایت جهان هوشمند فردا در خدمت شماست.
اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند.
از اینرو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی
را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان
اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.
کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است
که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده
از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.
گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را
به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیتهایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را
ایجاد میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه
رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.
ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها
شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای
موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست.
جهان هوشمند فردا ، شرکت خدمات تخصصی توسعه و طراحی وب برآن است تا با کیفیتترین و تخصصی
ترین خدمات بهینه سازی را به طیف گسترده مشتریان خویش ارائه دهد. یکبار همکاری با ما کافیست
تا برای همیشه به انتخاب خویش افتخار کنید اما برای کمک به شما در اینکه چرا باید پروژه بهینه سازی
خود را به ما بسپارید ، برخی از امتیازات پیام آوران پارسیان را برمیشماریم
گزارشات معتبر و مستمر ماهانه از روند پیشرفت بهینه سازی
وجود واحد R&D (تحقیق و توسعه) جهت ردیابی و بازخوانی الگوریتم های موتور های جستجو
نیروی انسانی زبده و متخصص جهت سئو Off Page و مدیریت محتوا و شبکه های اجتماعی
با توجه به اینکه بیش از 85 درصد ورودی بازدید وبسایت ها از طریق موتورهای جستجو انجام می پذیرد،
جای هیچ گونه شک و شبهه ای نیست که یکی از مهمترین روش های افزایش بازدید سایت ، بهبود
سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. این موضوع آنجا اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم
عمده بازدید کنندگان ورودی از طریق موتورهای جستجو هدفمند بوده و به دنبال محصولات و خدمات شما هستند.
به عبارت دیگر می توانیم امیدوار باشیم بیشتر این بازدید کنندگان قابلیت تبدیل به مشتری واقعی
را دارا هستند. شایان ذکر است عوامل بسیاری در نهایی کردن عملیات فروش موثر هستند که تیم
حرفهای وب رمز توانایی دارد تا در قالب جلسات مشاوره مارکتینگ و فروش، کمک شایانی جهت
ترسیم ساختار و هدفگذاری موفقیت کسب و کارتان در زمینه فروش آنلاین ارائه دهد.
با توجه به هزینه کمتر بهبود سئو در مقابل سایر راه های بازاریابی و تبلیغات، و همچنین بازدهی
بالای آن و قابلیت سنجش روند و نتایج کار بطور شفاف، می توان اذعان کرد بهترین سرمایه گذاری
در زمینه تبلیغات و بازاریابی در دنیای امروز ، بهره گیری از خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت است.
بررسی دقیق وضعیت فعلی سئو سایت
آنالیز رقبا و تعیین سطح رقابت
تحقیق کلمات کلیدی جهت یافتن بهترین و ارزشمند ترین کلمات
تولید محتوای با کیفیت
اقدامات on-page seo(ساختار صحیح لینک سازی داخلی و ...)
بهبود و رفع ایرادات سئو تکنیکال
افزایش سرعت سایت
تعیین استراتژی off- page seo
لینک سازی طبق استاندارد های گوگل
ارائه گزارش های منظم
ارائه خدمات پشتیبانی جهت حفظ و افزایش رتبه سایت پس از اتمام قرارداد
به گفته ویکی پدیا مسئولین وبسایت ها و تولید کنندگان محتوا در اواسط 1990 شروع به بهینه سازی سایت
های خود برای موتورهای جستجو کردند. در ابتدا مسئولین سایت فقط باید آدرس سایت خود یا URL را به
موتورهای جستجوی مختلف میفرستادند تا این موتورها یک خزنده وب را برای بررسی صفحه برای این URL
ارسال کند اطلاعات لازم را از این لینک دریافت کرده و این اطلاعات را برای ایندکس شدن بازگردانند.
این پروسه شامل دانلود صفحه توسط اسپایدر موتور جستجو و ذخیره آن در سرور مسئول موتور جستجو میشد.
دومین برنامه با اسم Indexer اطلاعات صفحه از جمله: کلماتی که در آن وجود داشت، محل قرار گرفتن کلمات،
وزن کلمات خاص و تمام لینک های صفحه ، را استخراج میکرد .این اطلاعات در محلی برای خزش (Crawl) در آینده ذخیره میشد.
سئو کاران اهمیت رتبه بالا را سریع فهمیدند و در نتیجه آن روش های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بوجود آمد.
کلمه "بهینه سازی موتورهای جستجو" در سال 1997 مورد استفاده قرار گرفت.
اولین الگوریتم های جستجو روی اطلاعاتی که توسط مسئول سایت ها ارائه میشد تکیه داشتند.
برای مثال کلماتی که وبمستر در متا تگ خود قرار میداد به راحتی میتوانست رتبه سایت را تغییر دهد.
موتورهای جستجوی اولیه سعی کردند با تغییر در الگوریتم های خود جلوی دستکاری وبمستر ها را بگیرند.
موتورهای جستجو سعی کردند مطالب مرتبط را نشان دهند نه مطالبی که فقط کلمه کلیدی در آن زیاد بود
این به معنای اضافه کردن فاکتورهای پیچیده تر (که دستکاری آنها برای مسئولین وب سخت بود) برای
رتبه بندی به الگوریتم ها بود. پس اضافه شدن فاکتورهای جدید کمپانی هایی که از روش های غیر
اخلاقی استفاده میکردند امکان حذف شدن سایتشان در نتایج جستجو وجود داشت.
در سال 2005 ژورنال وال استریت اعلام کرد گوگل ،شرکت Traffic Power (و چند زیر مجموعه آن را)
که از تکنیک های با ریسک بالا استفاده کرده بود و نتوانسته بود برای مشتری نتیجه بدست بیاورد
را از نتایج جستجوی خود حذف کرد. موتورهای جستجو یک دستورالعمل برای کمک به بهینه سازی
به مسئولین سایت ارائه میدهند. Sitemap گوگل یک برنامه است که به وبمستر ها نشان میدهد
گوگل با ایندکس کردن سایت آنها مشکلی دارد یا خیر.
قبل از اینکه به بهینه سازی برای موتورهای جستجو بپردازیم باید ببینیم که این موتورها چه رفتاری دارند.
وقتی شما توی گوگل (یا هر موتور جستجو دیگه ای) کلمه یا متنی را سرچ میکنید یک الگوریتم در لحظه
شروع به فعالیت میکند تا بهترین اطلاعات را به شما نشان بدهد. گوگل در میلیون ها صفحه میگردد
تا نتایجی مناسب برای جواب به شما پیدا کند.
گوگل چجوری مشخص میکند یک نتیجه خوب است؟ با اینکه شرکت گوگل جزئیات دقیق از الگوریتم های
خودش ارائه نداده ما فهمیدیم که صفحات و سایتها با توجه به مقیاس های ارتباط (Relevancy)، اعتبار
(Authority)، مفید بودن (Usefulness)، سرعت سایت و ... رتبه بندی میکند. (گوگل بیش از 200 فاکتور
مهم سئو در الگوریتم های خود برای انتخاب بهترین نتایج دارد.)
موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای ردیابی صفحات در وب از ربات هایی استفاده می کنند
که از سایتی به سایت دیگر می روند، اطلاعات مربوط به آن صفحات را جمع آوری کرده و در فهرست
قرار می دهند. در مرحله بعدی، الگوریتم ها، صفحات موجود در فهرست را با در نظر گرفتن صدها
فاکتور یا سیگنال رتبه بندی، تجزیه و تحلیل می کنند تا ترتیب قرارگرفتن صفحات را در نتایج
جستجو برای یک هدف مشخص نشان دهند.
فاکتورهای رتبه بندی جستجو را می توان پروکسی هایی برای جنبه های مختلف تجربه ی کاربر
در نظر گرفت. جدول تناوبی عوامل سئو فاکتورها را در شش دسته اصلی مرتب می کنند و بر اساس
اهمیت کلی برای سئو، آنها را ارزش گذاری می کنند. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد
کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه سازی محتوا هستند و قابلیت متحرک بودن و سازگاری با
موبایل از فاکتورهای مهم سایت هستند.